måndag, april 26, 2010

Sociala medier inom juridiken

Imorgon ska jag tala på temat "Sociala medier inom juridiken". Arrangör är Stiftelsen för rättsinformation. Min presentation kan du hitta här (PowerPoint) samt via slideshare nedan.

Min tes är svenska jurister, med några få undantag som Mårten Schultz och Jakob Heidbrink, inte utnyttjar den potential som finns i sociala medier. Jag använder även Daniel Solove och Orin Kerr som exempel på forskare och jurister i USA som använder mediet på ett föredömligt sätt.

3 kommentarer:

Fazeela Selberg Zaib sa...

Gud vilket intressant ämne! Lycka till!

Ola Rynge sa...

Intressant ämne Mark!

Jag hjälpte en panamansk advokat med att ta fram en strategi och plan för att marknadsföra sig själv inom sociala medier och hon har genom att skriva om olika laguppdateringar och förklara Panamanska lagar på engelska fått många nya internationella kunder.

Hennes blogg är kanske inte den bäst designade, men hennes kunder är mest intresserad av informationen: http://www.panamaimmigrationinfo.com

Numera använder hon även twitter för att sprida bloggen.

Mark Klamberg sa...

Ola,
Tack för länken!