söndag, oktober 25, 2009

Åland Marathon

Kom hem från Åland. Sprang Marathon på 3.29.11, nytt personbästa! Nedan finns en bild från när jag sprang Åland Marathon 2007 (Daniel Eriksson/Ålandstidningen)

Jag hade stor hjälp av klubbkamraten Niklas Svidén mellan 4 och 34 km. Jag började hålla tempot till 30 km. Därefter tog Niklas över, vid 34 km drog han ifrån. Niklas skriver numera med andra klubbkamrater på bloggen Maxochnisse under signaturen Nix. Än så länge har bara Niklas N skrivit om Ålandsturen. Resultatlistan finns här, Johan Alm blev snabbast från IF Linnéa på utmärkta 3:19:21.

3 kommentarer:

Masse sa...

Trevligt! Min redogörelse kommer troligen upp under dagen!

Anonym sa...

Grattis! Jag är grymt impad!

Mark Klamberg sa...

Tack Maria!
Slå gärna en telefonsignal när du har tid.